Thursday, June 2, 2011

Syy..

Syy.. arini ada sultan nak datang opis aku.. so, pepaham je la yek.. mmg bz.. sejak smalam mmg tak sempat blogwalk.. sori ye kengkawan.. Sambil2 tu meh kita hafal lagu negeri selangor ni.. jap lagi nk kena nyayi ni.. w/pun aku ni org johor tp no prob la nyanyi lagu selangor. Tak susah pon.. Lagu negeri lain yg aku boleh nyanyi ialah lagu negeri johor & lagu negeri pahang.. lagu negeri pahang aku tau sebab aku penah sekolah kt pahang almost 3 tahun.. ok, jom layan..



Lirik Lagu Negeri Selangor

Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas takhta

Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu

Bawah Duli Tuanku
Bahagia selama-lamanya

Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia

 

Lirik Lagu Negeri Johor

Allah peliharakan Sultan
'Nugrahkan Dia segala kehormatan

Sehat dan ria, kekal dan makmur
Luaskan kuasa, menaungkan kami

Rakyat dipimpini berzaman lagi
Dengan Merdeka bersatu hati

Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan



Lirik Lagu Negeri Pahang

Ya Allah yang Maha Kuasa
Lanjutkan usia Duli Yang Maha Mulia

Dirgahayu Darul Makmur
Aman dan bahagia sentiasa abadi

Ya Allah selamatkan kebawah Duli

Raja kami


 

 

 

 

 



*NOTIFICATION*

This email (including any attachment) may contain privileged and/or confidential information intended solely for the named person’s use only. If you are not the intended recipient (or responsible for delivery of the message to such person) or if you have inadvertently received this email, you should destroy or delete this message and notify the sender by reply email accordingly. All opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of Ultimate Print Sdn Bhd shall be understood as neither given nor endorsed by Ultimate Print Sdn Bhd. Ultimate Print Sdn Bhd accepts no liability for the content of this email or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

6 Responses so far.

  1. orang muo says:

    wah blh dijadikan koleksi lagu2 negeri di msia ni..

  2. Rozita says:

    salute! aku duduk pahang pun masih tak pandai nyanyi lagu pahang tu...

    gd luck adak!

  3. NzA says:

    wow...kelas gitu...

    lagu johor mmg dlm minda cz dh lama dok johor ttp lagu negeri sndiri trkdgn ingat2 lupa...hu.hu.hu...

  4. zures says:

    Ingat lagu negaraku je....lagu negeri memang tak ingat sebab asik pindah randah je dulu

  5. hahah.. bagus gak ada lirik lagu2 negeri ni.. saya dulu masa sekolah nynanyi lagu kebangsaan negeri Selangor sebab sekolah kat Selangor.

  6. emmm... sedar x, 'Maha Mulia' tu dah mensyirikkan Allah??? Maha Mulia tu nama Allah. tiada sesiapa pun yg menyerupai zat dan sifatnya. fikir2kanlah

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors