Syafi takut naik lif

Semalam cuti sempena keputeraan sultan selangor.. kitaorg seperti biasa plan nak kuar bawak syafi.. so, lepas fikir-fikir decide nak gi sunway pyramid.. alkisahlah.. dari parking b3 kitaorg naik ke LG. masa mula lif bergerak tuh, aku tgh betul2kan tudung aku (dlm lif dinding sumer cermin..) sambil tu aku panggil2 syafi yg duk dlm stroller dia.. bila lif mula gerak jer tetiba jer syafi nangis, cam takut sesangat.. mula2 tu aku ingat dia takut nampak muka aku kat cermin sebab cermin tu nampak cam "kembang sket".. aku pun pujuk2 laa syafi..

masa jalan2 dalam tuh, kitaorg nak naik ke tingkat F.. naik ler lif, dua kali lif berhenti n ada org masuk nkeluar.. setiap kali lif nak mula bergerak jer, mesti syafi nangis ketakutan.. barulah aku dpt tangkap yg dia nih takut lif rupanyer.. maybe sebab lif kat sini ada "gegar" sket.. style lif zaman dolu-dolu tuh.. selalunyer dia ok.. last2 masa kitaorg nak balik, aku dukung syafi masa naik lif.. aku peluk dia kuat2.. tu pun sket punya terlekap dia kat aku.. cam takut sgt jer.. tp xnangis laa.. sian anak aku.. tak user-friendly betul lif tuh..

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

Post a Comment

Words of wisdom

Previous Post Next Post