Wednesday, December 24, 2008

Kesian Syafi, sakit lagi..


Semalam balik je dr opis aku terus serbu Syafi yg tgh tido dlm playpen dia.. alhamdulillah, demam dah kebah.. tp satu badan dia naik rashes.. quite teruk gak.. doctor bgtau aku it's "roseola infantum" sejenis viral fever..

tgk syafi tidur, aku pun fikir nak curi masa mandi dulu.. nanti syafi dah bangun tido boleh main2 dgn dia.. aku pun naik tgkat atas, baru jer capai baju n tuala mandi, tetiba dgr syafi nangis.. lain macam bunyinyer.. rupanyer dia dlm kesakitan, mil aku kata montot dia melecet.. merah.. satu hari dia nangis.. sebab sakit.. duduk pun xboleh.. apatah lg duk kt walker.. dia nangis tu sebab dia terberak lagi.. mil aku bgtau yg syafi baru je tidur.. maybe sebab montot sakit tu yg dia bangun.. masa aku nak bersihkan montot dia ya allah takut aku tgk.. sket punya merah.. n very tender.. kena air jer terus dia meraung.. terasa2 sakitnyer.. sedey aku tgk.. tak sampai ati aku.. kena air lagikan meraung, bila aku nak sentuh sket kulit dia lagi lah dia meraung.. kesian anak aku.. satu.. satu.. penyakit datang..

aku terus sapu krim zink oxide.. alamak dah nak abis plak.. lepas maghrib terus aku bawak syafi gi UMRA jumpa paed.. dapat ler zink oxide bekas besar.. puas ati aku.. aku nak tepek tebal2 kt montot syafi.. kiranya malam td mmg quite challenging... sebab syafi berak dlm 3 kali.. setiap kali berak mesti dia meraung.. last2 aku biar dia bogel dulu, nak anginkan montot dia tuh.. sekali tuh terberak plak.. nasib baik masa tu aku baru je pakaikan cloth diaper.. kalu x abis ler.. aku tak faham ler napa cirit dia x baik2 lagi.. aku dah kasi smecta b probiotik tp no change..

pagi tadi syafi berak 2 kali.. alhamdulillah montot dia x semerah semalam.. tp dia masih fobia kalau nak gi bilik air. kalau aku bawak jer, dia mesti dah nangis n macam nak lari.. tp apa mama boleh buat, sayang.. mama kena bersihkan juga.. syafi kena tahan sket yer.. nanti mama letak ubat kasi cepat baik.. tu je lah yg aku dpt ckp dgn syafi..

kalau ikutkan ati aku xnak gi kejer.. tp nak wt camne.. ada perkara penting hari nih, so kenalah berkorban.. masa aku nak masuk keta td syafi mmg menangis x hengat.. kesian betul...

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors