Thursday, June 15, 2017

Memburu Lailatul Qadar - Buat 5 perkara ni confirm dapat


Sekejapan aje kita dah hampiri 10 Malam terakhir Ramadhan Kan. Tentu saja setiap orang Islam berkeinginan untuk berjumpa Malam  Lailatul qadar  iaitu Malam Yang lebih baik Dari 1000 bulan. Ini adalah tips  10 Malam terakhir Ramadhan Yang confirm kita Akan dapat bertemu dengan Lailatul qadar iaitu menyamai beribadat selama 83 tahun. Fuh, siapa taknak Kan.

Sabda Nabi S.A.W.
((التمسوها في العشر الأواخر))
"Mohonlah lailatul qadar pada sepuluh malam terakhir"
-H.R Bukhari : 2021-

Dikhususkan lailatul qadar pada malam ganjil di sepuluh malam terkakhir iaitu malam 21, 23, 25, 2, 29.

Allah S.W.T menjanjikan kebaikan yang berganda pada malam barakah ini.

Antara kelebihannya :
1) Lailatul Qadar lebih baik daripada 1000 bulan (83 Tahun).
2) Turunnya para Malaikat & Sayyidina Jibril a.s.
3) Ketenangan dan barakah sehingga terbit fajar.
4) Sesiapa yang bangun pada malam mulia ini dengan penuh keimanan dan pengharapan, maka diampunkan dosa-dosanya yang lalu.

So.. jom persiapkan diri Dan gandakan ibadah kita semoga kita dapat berjumpa dengan Malam Lailatul qadar. Job ikut langkah ni;
1. Baca Al Quran setiap Hari
2. Perbanyakkan berzikir setiap Hari
3. Sembahyang tahajjud setiap Hari
4. Sembahyang sunat 2 rakaat setiap hari
5. Menderma RM 1 setiap hari

Dalam 10 Malam terakhir pasti Salah satu harinya adalah Malam Lailatul qadar. So dgn membuat ibadah secara consistent setiap Malam maka confirm lah kita dapat bertemu Malam Lailatul qadar itu. So, xyah lah nak tunggu nampak pokok sujud ke, etc kan. Buat perkara Di atas je pun dah terjamin kita beertemu dengan Malam seribu bulan Tu. Insya Allah.

12 Responses so far.

  1. insyaAllah adda.. kita sama2 berjuang!

  2. InsyaAllah..kita kena usaha lebih dan ikhlas...

  3. mamapp says:

    Amin.. semoga kita semua dapat bertemu dengan Lailatul qadar.

  4. Adam says:

    Menarik sangat. Thnks

  5. In shaa Allah, sama2 kita usahakan.

  6. Insha Allah moga Allah permudahkan kita untuk bertemu dengan malam penuh keberkatan itu.

  7. insyaAllah..jom cuba buat seperti di atas..

  8. mamapp says:

    Amin. Semoga kita semua dpt bertemu Malam Lailatul qadar ni ye

  9. Aamin ya rabb..mudah mudahan..

  10. amin....semoga kita semua dapat bertemu malam lailatul qadar..

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Barang baik

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

About Me

My photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..