Balik ke kampung halaman

Mama.sekarang berada di kampung mama yg tercinta. Rindunya nak jumpa dan bersahur Serta iftar bersama ayah Dan adik-adik.

Mama bertolak Dari Shah alam kul 6 petang so Kami hanya berbuka ini je la. Tu pun berbuka dalam kereta aje Di rnr.

Yang tak bestnya hampir 2 jam stuck dalam jem. Rupanya Ada eksiden di area sempadan nilai. Sabar je laa..  kereta jem bumper to bumper. Tu la mama terlupa plak nak bawa roti hihi..


Rupanya eksiden Lori ni. Masa lalu Tu dah gelap mama nampak serpihan. Warna merah Dan Lori dah Ada atas tow dah. Patutlah dlm waze kata major eksiden

Perancangan balik kampung adalah untuk jumpa ayah mama. Untuk berbuka Dan bersahur dengan dia. Sebab this year turn mama beraya Di Shah alam. So, sebelum raya baliklah kampung dulu kebetulan cuti nuzul Quran kan. Ayah mama sgt rapat dgn arwah mak, so bila mak dah takde ni dia kesunyian maka tanggungjawab kami lah anak2 Dan cucu2 untuk hiburkan hati dia Kan.

Selain Dari itu, mama nak Tanya  lebih lanjut ttg treatment untuk.ayah. doktor Di JB dah sahkan injap jantung ayah ayah mama tersumbat Dan perlu dibedah. Korang tolong doakan kesihatan ayah mama.ye.

Huhuu...rindunya nak pergi melawat kubur mak mama. Kepada Yang masih Ada ibu Dan ayah berbaiktilah sebaiknya semasa dia hidup. Bila dia dah meninggal kita dah tak boleh nak gembirakan dia lagi dgn apa yg dia suka. Namum begitu jangan lupa doa anak yg soleh Dan solehah adalah penyelamat mereka Di alam kubur itu. Semoga roh mak mama dicucurii rahmat. Miss her so much sob.. sob.. still tak boleh nak kenang2 Sgt nnti banjir pula kolam air Mata mama ni.

Ok selamat berpuasa semua.

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

12 Comments

Words of wisdom

  1. Semoga dipermudahkan urusan perawatan ayah mama.

    ReplyDelete
  2. Hai mama.. Semoga selamat semuanye ya..

    ReplyDelete
  3. Semoga perjalanan mama pergi dan balik selamat semuanya dan tak lupa juga dengan ayah mama. Semoga diberi kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
  4. Tq semuanya. Alhamdulillah selamat sampai dah

    ReplyDelete
  5. Semoga selamat semuanya mama..

    ReplyDelete
  6. Semoga ayah mama dikurniakan kesihatan yang baik.. =)

    ReplyDelete
  7. ala.. baru tau ko balik.. semoga Allah cucuri rahmat buat roh mak ko adda.. dan semoga ada rawatan terbaik buat abah ko jugak.. kirim salam eh nanti bebila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin yrba.. Tq byk2 ita mmg perlu doa korang ni

      Delete
Previous Post Next Post