Thursday, August 1, 2013

PARAM?

Gambar masa jamuan raya tahun lepas kt opis.. mama nampak tudung ajer tu haha..

 

Salam semua.. hari ni dah hari ke 23 kan kita posa.. tp mama nak citer sket.. baru tau vocab ni à PARAM..

Selalu bila masuk FB ternampak kawan sana sini pergi PARAM.. memula tu tgk kawan yg duk Batu Pahat bagitau dia gi PARAM jer beli juadah buka. Mama ingatkan PARAM tu nama kedai.. so, ok lah kat.. kat BP rupanya ada restoren PARAM yg glemer..

 

Pastu kawan kat Perak, KL, Selangor dan seantero Malaysia pulak gi PARAM.. fuh, restoran apa PARAM ni sgt glemer sampai satu Malaysia pun ada? Tp yg peliknye mama tak penah tau la plak? Last2, tadi tanya kawan opis.. laa rupanya PARAM tu PASAR RAMADHAN ker?? Huu.. naïve nye aku.. baru tau haha..

 

4 Responses so far.

  1. samalah kita..baru thu apa itu PARAM..:)

  2. tak apa tambah ilmu..tempat yang kita tuju sama untuk cari juadah berbuka..cuma sebutan berbeza..masa saya baca tajuk n3 ni lagi la..saya terbayang param yang orang kampung selalu buat tu dari tpng beras tambah dengan sedikit herba..bancuh dengan air sapu kat badan..biasanya ibu lepas bersalin pakai untuk hangatkan badan..hihi..tersenyum sendiri :)

  3. wahahha ! Ainil baru tahu PARAM tuh apa . xpenah dengar pon sblum neyh :P

  4. Putri says:

    mula2 baca ingatkan mama piepie pregnant td.dok mencari param untuk berpantang.rupanya PARAM - pasar ramadhan..huhuuhu

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Barang baik

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 336000 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

About Me

My photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..