Monday, March 18, 2013

Syafi dan askar..

Salam semua, mungkin disebabkan dengan isu Lahad Datu skrg, byk paparan berita yang menunjukkan tentera yg bertgas di sana.. Syafi yg mmg sedia suka dgn tentera ni semakin la meluap2 minat dia utk jadi tentera (dulu pilot, skrg tentera plak..). so, skrg ni asyik duk nyanyi 2 lagi feveret dia ni sambil tgk sedutan citer darah satria kat youtube.. tersangat ler dia suka.. so, semalam bawa dia gi jenjalan ke tugu Negara.. saje kasi dia tgk tugu gambar askar yg kalah kan penjahat tu.. suka dia.. sambil2 tu layan ler lagu Darah Satria & Inilah barisan Kita yg Syafi suka sgt tu.. Jgn lupakan plak tentera2 dan pegawai2 yg sedang bertugas menjaga keamanan Negara di Lahad Datu. Semoga kejayaan milik kita.. aminn

 

Lirik Lagu Darah Satria
Lautan luas, banjaran gunung...
Rezeki nan melimpah...
Bawah langitnya kami bernaung..
Rasa kasih tercurah...
Tanah airku, bumi bertuah....
Tiada tandingannya....
Rela bersatu ganding tenaga...
Mendaulatkan negara

Korus
Dengan sepenuh keazaman,
Semangat mu nan waja..
Keranamu rela berkorban...
Engkaulah pertiwi yang tercinta....

Darah satria 2x
Berkobar di dada...
Tinggalkan ibu,
Tinggalkan ayah...
Serta sanak saudara...
Membuktikan kesetiaan kita...
Pada bumi malaysia
*ulang Korus

Sumber: http://www.liriklagumuzika.com

 

 

Inilah Barisan Kita (Perajurit Tanahair)

 

Verse 1 :
Inilah barisan kita Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban Untuk ibu pertiwi!


Verse 2 :
Sebelum kita berjaya Jangan harap kami pulang
Inilah sumpah pendekar kita Menuju medan bakti!


Chorus :
Andai kata kami gugur semua Taburlah bunga di atas pusara
Kami mohon doa Malaysia berjaya!

Verse 3 :
Semboyan telah berbunyi Menuju medan bakti!

Sumber: JASA

 

6 Responses so far.

  1. Hoho...bagus la kalau bersemangat macam tuh. Gagah berani...!!!

  2. Rozita says:

    anak ni bagus diasuh semangat mempertahankan apa yang dia sayang...

  3. Wahh , kecik kecik dah bersemangat :D

  4. bakal perwira negara :)

  5. semangat patriotik..bagus..:D
    do blogwalking to my blog k..

    http://assnzone92.blogspot.com/

  6. Putri says:

    bagusnya syafi
    tp utk amrsyar dari dlm perot lagi saya pesan..jd la kerani ke driver ke..apapun saya tak kesah asal yg halal..cuma jgn jd tentera.
    saya x sanggup nak rasa risau lg
    cukup la babah nyer aja yg tentera.ni pun dok berkawal di tawau..hati banyak susah

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Barang baik

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 336000 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

About Me

My photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..