Ada apa dgn ABC

Situasi ini terjadi malam tadi.. alkisah kitaorg makan kat Tirai Ratus.. ala restoran kat seksyen 3 shah alam tu.. nasi briyani dia sedap you.. mlm tadi try satay pn boleh tahan.. masa nak pilih2 menu tu terdapat satu dialog yg best.. cu baca eh..

 

Aku: “kita order ABC eh?”, sambil tunjuk gambar ABC (air batu campur) kat menu tu..

Syafi: ”Mana? Mana?”

Aku: “Inilah ABC..” sambil tunjuk lagi kat menu tu..

Syafi: “Mana ABC, mama?”

Aku: “Ler.. ABC tu air batu campur sayang.. air batu yg camni”.. syafi still blur.. dia ingatkan ada huruf A B dan C dalam ABC tu.. naya..

 

 

Masa tgh makan ABC tu, aku bgtau lah Syafi.. “Ini lah ABC, air batu campur..”

Syafi: “Mana ABC?” sambil tgk2 dlm ABC tu.. tgh cari A,B,C le tu..

Aku: hopeless.. barulah aku perasan rupanya seumur hidup Syafi, inilah 1st dia makan ABC..

 

Soalannya… camne nak bgtau dia ABC tu makanan, bukan huruf?? @##$#$@&^%$

 

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

9 Comments

Words of wisdom

  1. Hehe. Susah nak terangkan kat budak2 ni ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe.. mesti comel kan syafi masa dia tnye mane ABC tu.. hehe

    ReplyDelete
  3. tingin nak ABC camni dapnyer!!

    ReplyDelete
  4. hahaha..sian pipie..still blur kan..
    mama tlg tulis kt papan @ kertas..
    A = Air
    B = Batu
    C = Campur
    sure dia paham..rupa nya singkatan tuk mknan/mnman..
    Insyallah..blh kot!! huhuhu..x berapa nk yakin sgt la sbb syafi nie mcm alif jer..

    ReplyDelete
  5. haha mmg lawak kan.. mati kutu mama dia dibuatnyer.. thanks ye ummi alif, nnti mama try..

    ReplyDelete
  6. hahha adda, aku telan air liuq je nenok abc tuh. macam sedapppp sangat

    ReplyDelete
  7. haha.. jom telan air tu faiz.. mmg sedap kan esp time panas2 ni

    ReplyDelete
  8. hehe.. syafiq masih blur lah tu, mana ABC nya... tak nampak huruf apa2 pun.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post