Tuesday, April 3, 2012

Minta tolong.. Ikanku sakit..

Thanks ye atas doa kalian. Syafi dh ok sket. X mcm org sakit pn. Aktif semacam hihi..

Ni.. Nak tanya sket, korang tau x masalah yg melanda ikan sepat calico lily aku ni? Kalau korang gambo kat atas ni, kt bahagian ekor dia ada masalah discoloration. Xtau la apa punca. Kawan aku bgtau dia ni sakit..

Korang tau x nak kena buat apa yek? Thanks

9 Responses so far.

  1. taktahu.. minta maaf tak dapat membantu. harap2 ikan tu cepat sihat

  2. pipoq says:

    masuk rumah baru atau letak perhiasan baru untuk ikan tu ?

    kekadang cam hiasan yang kita letak dalamn akuarium tu pun leh sebabkan ikan jadi camtu..

    kalo bole, asingkan ikan tu kat akuarium kosong tanpa rumpai dsb dulu sehari dua, elakkan guna air paip biasa, atau boleh cuba ubat anti fungus utk ikan kat pet shop, biarkan ikan tu lepak dalam air campur ubat tu sehari dua..

    agak kalo tak mau sihat jugak, kunyitkan je pehtu goreng..hehehe

  3. hua.. hua hua.. buat jd ikan kering sodap gak.. thanks ye pipoq. mama dh buat cam yg awak tulis tu..

    ciksukaberangan n QA's.. thanks ye.sebab simpati hehe

  4. ala..xtau lak pasal ikan2 nie sis..sori..hee..

    nice la blog sis..lama xdtg nie..hee

  5. L says:

    huu. xpernah mmbela ikan...im noob..

    jom tambah ilmu.=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/04/kalau-lah-kita-faham.html

  6. thanks ifa n L.. ada member suggest suruh letak daun ketapang or daun yg ada bulu tp yg dah kering.. tgh usaha ni.. hopefully ok

  7. alamak...izan pun tak reti langsung pasal ikan2 ni. apatah lagi kalau ikan sakit camni. kena tanya pada yg pakar...

  8. mula2 mama pipie pn tak tau gak pasal ikan ni tapi sebab dah bela.. baru la amik tau sket2. apapun kita tgk berkesan ke idak ye cara ni..

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Barang baik

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

About Me

My photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..