Wednesday, November 23, 2011

Sakit Perut

Tengok gambo tu, dalam sakit2 pon leh bergurau lagik..

 

Semalam masa aku sampai rumah, aku notice syafi macam asyik pegang bahagian bawah perut dia. Aku ingatkan dia nak kencing. So aku bawak dia gi toilet. Mmg dia kencing laa.. tp lepas mandi tu, dia kata dia sakit perut.. rupanya dia asyik pegang perut je sebab perut dia sebelah kiri bawah sakit.. kesian aku tgk.. dia ni kan jenis yg tahan sakit. Tp malm tadi mmg nampak dia sakit sgt. Bila bercakap pon suara sampai menggigil.. Bila aku check2 perut dia ok, takde rasa bengkak or mengeras. Even lebam or merah2 pon takde.. so, kitaorg bawak le syafi gi klinik. Gambo kat atas tu masa kat klinik la tu..

 

Nak berdiri pun susah.. badan jadi terbongkok, xleh diri tegak. Nak berjalan pon susah terpaksa le aku dukung.. risau gak hati ni.. dan.. seperti yg aku duga, klinik cuma bg ubat angin dgn sakit perut ajer. Ubat bese je. bukan check betul2 pon.. balik dari klinik aku terus sapukan minyal jerslin kat perut dia dlm 5 minit sampai meresap.. pastu dia tido.. ee.. risaunya hati tinggalkan dia kat umah harini.. tadi aku tepon dia, dia kata perut dah tak sakit.. tak tau laa betul ke idak.. hopefully takde apa yg serius.. aku suspek dia jatuh semalam. Hasil dari soklan2 yg aku tanya kat syafi, dia kata dia jatuh. Ni mesti kes manjat ni.. hhuuhuu

10 Responses so far.

  1. ohbukhari says:

    alahai..bestnye jadi anak mama....... heheheh

  2. Rozita says:

    ke lapar? hehe.. anak aku dulu penah kena sekali.. rupanya dia lapar.. huhu.. saje je nak jumpa doktor.. tapi kena tengok jugak.. err.. anak ko suka makan benda pedas2 tak?

  3. Faiz says:

    tgok gambor syafi tu adda, mmg xnampak mcm sakit..
    harap syafi dah okeh

  4. budak tgh membesar kan...
    harap syafi cpt smbuh ;)

  5. Seri says:

    jangan selalu lapar nnt kena gastrik susah...

    pucuk jambu batu makan ngan garam sikit boleh juga buat ubat sakit perut...

  6. Ms Fai says:

    sgt kagum dgn syafi. agknya perangai siapa la yg syafi ikut kan? insyaallah syafi ok jer kat rumah tuu (",)

  7. alhamdulillah syafi dh ok. rupanya dia terjatuh masa memanjat.. esoknye dah ok. syukur sgt

  8. Puanbee2 says:

    a'ah lapar tak makan sampai masuk angin pun boleh jadi , bila masuk angin perut tu memang sakit gila

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Barang baik

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

About Me

My photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..