Movies yang berjaya buat Syafi touching

Terlebih dahulu aku nak bgtau sesapa yg nak copy ttg posting aku pasal gambaran hari kiamat tu silakan lah amik. Sebab aku pon dapat dari email. So, sebar-sebarkan lah. Mudah-mudahan dapat byk manfaat berkat dari sharing menda yg bagus camni kan..

Dh syok citer pasal pipie.. aku nak update ttg movie yg Berjaya membuatkan anak bujang aku tu touching.. memula tu macam tak percaya jer.. cuba korang teka apakah movie yg pernah membuatkan anak bujang aku tu menitiskan airmata? Haa.. kejadian ni dh lama.. lebih kurang 1++ tahun yg lepas.. masa tu dia baru 1st time dia tgk citer DUMBO. Ada satu scene yg mak Dumbo kena kurung sebab mengamuk serang budak yg ejek2 Dumbo.. pastu Dumbo plak rindukan mak dia dan tgh bersedih.. kena buli lagi dgn gajah2 besar yg boikot dia.. last2 sekor tikus bawak dia jumpa mak dia..



Masa ni lagu  “baby mine” jadi latar. Pastu mak Dumbo and Dumbo melepaskan rindu dendam masa tu. Mak dia dodoi-dodoikan Dumbo sambil pegang dgn belalai. Mak dia masa tu kena kurung, so tak dpt la peluk Dumbo dan tgk anak dia tu. So, memadai dgn belai2 anak dia dan usap2 Dumbo sambil lagu tu berkumandang.. masa tu aku perasan ada air mata mengalir dari mata anak bujang aku. Masa tu macam tak sangka plak yg budak kecik ni (masa tu kecik lagi kan) dh boleh tersentuh perasaannye hanya dgn tgh movie ajer..


Pastu semalam kitaorg pasang movie Jurassic Park 1.. bila tgh part dinasour kejar pelakon2 dlm citer tu Syafi boleh tgk dari belakang ayah dia. Agaknye rasa saspen sgt nak tgk depan2.. bila aku suruh dia baring.. dia amik bantal busuk pastu tgk dari celah bantal busuk. Muka plak kritikal hehe.. mmg patut la dia rasa saspen. Aku yg dh tgk beberapa kali citer tu pon rasa saspen gak ni hehe.. 


tu gambo dia tgh tgk citer tu semalam. Aku nak amik gambo dia tutup muka dgn bantal tu dia terus alihkan bantal. So, tak sempat nak tangkap gambo tu hehe… Setakat ni dia tak memberikan apa2 tindak balas lagi bila tgk citer hantu. Bagus la.. sebab aku tanak dia takut dgn hantu plak.. biar dia jadi berani..



p/s: aku akan bercuti balik kampong dari esok sampai ahad.. selamat menyambut bulan Ramadhan yg Mubarak. Minta maaf zahir dan batin ye atas segala kesilapan sama ada sengaja atau tidak.semoga dpt kita sambut Ramadhan dgn hati yg bersih dan ikhlas.. kalau sempat aku nak wat auto publish post utk korang. Nanti korang tolong2 la sapu rumah aku ni ye takut bersawang hehe.. babai..

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

6 Comments

Words of wisdom

  1. suka tengok cerita dumbo walaupun dah dewasa . hee ;)


    visit my page if u like
    http://athirahshariffudin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. hik hik stella suka tgk cerita dumbo :) best kan

    ReplyDelete
  3. anak2 makin hari makin beasr makin banyak pengalaman kita adak...
    selamat bercuti adak.. kirim salam mak ayah ko.. salam ramadhan ni...

    aku pun balik kg gak hari jumaat ni tp ahad dah balik semula.. tak sempat ramadhan kat sana..tp sempat kot bedal durian....

    ReplyDelete
Previous Post Next Post