Wednesday, May 11, 2011

Rawatan Tradisional Tegangkan Payudara

Oppss.. ini bukan entry lucah yer.. ini adalah sekadar sharing info shaja tau.. insya allah berguna kepada semua org... mmg ada wanita yg menghadapi masalah payudara kendue & ada juga org cakap ianya dsebabkan menyusu bada. tp aku tak tau sejauh mana kebenarannya..

Jom kita tgk antara cara tradisional untuk menegangkan payudara..

Labu

 Kupas setengah biji labu dan masak sehingga lembik. Ramas labu itu ketika masih suam. Kemudian sapukan pada keseluruhan payu dara. Biarkan selama 20 minit sebelum dibilas. Lakukan petua ini sebanyak dua kali dalam seminggu.

Daun Sirih
Daun sirih mempunyai peranan yang penting dalam menganjalkan payu dara. Sediakan beberapa helai daun sirih Layurkan di atas api dan angkat setelah agak-agak sudah panas. Jaga jaga supaya daun sirih itu tidak
terbakar. Kemudian tekapkan pada payu dara. Bentukkan ia seperti cawan coli tetapi pastikan tidak
menutup puting. Lakukan langkah yang sama pada payu dara yang satu lagi. Selepas itu, pakai coli
seperti biasa dan biarkan dalam 2 sehingga 3 jam. Jika mahu, petua ini boleh diamalkan setiap hari.

Urutan
Selain mengamalkan petua tradisional, wanita juga boleh memilih urutan bagi mendapatkan payu dara
yang diingini. Urutan yang dilakukan dengan mengelilingi payu dara dikatakan dapat mengurangkan rasa
sakit dan denyutan apabila ia mengeras.

Senaman Payu Dara
Wanita juga boleh melakukan apa yang dipanggil senaman payu dara. Caranya mudah bahkan tidak
memerlukan masa yang lama. Caranya ialah dengan menegakkan badan dan genggam kedua-dua tapak
tangan. Tolak ke arah berlawanan dan lakukan selama 10 sehingga 15 minit mengikut kemampuan.

28 Responses so far.

  1. Puanbee2 says:

    semua nih bee pernh terbaca ..nice!!

  2. sangat baik. sesuai untuk yg sudah berkeluarga.

  3. heheheh thnks 4 da info mama =)

  4. Rozita says:

    ko mmg rajin cari info kan? benda ni bukan hanya masalah org dah kawin je ada yg masih anak dara tp dah ada masalah mcm ni...diorang je segan nak tanya cam org yg dah kawin..

    nice info adak!

  5. info yg bagus ni...

  6. wahh menarik.leh guna labu ye?nice tips

  7. wah mama pie this artikel sangat berguna pada wanita2 diluar sana....thanks for sharing.

  8. salam tuan umah..

    nak tanya ada tak petua untuk org kena penyakit sendi...mana lah tau kot2 ado terbaca ..kalau sudi harap boleh share...tk

  9. shark says:

    opsss
    terbaca plak

  10. yeke..kalau lah benar mama, nape ramai yg dah memasuki gerbang 40an kendur gak. sampai gi buat treatment kat spa lah, dan mcm2.ambik ubat sapu kat mana2 direct selling, farmasi..tapi hampeh..kalau ini benar, tak payah kita cari ubat2 mahal2.. meh cuba meh..TQ mama

  11. kawan saya pernah buat..guna labu..mmng mnjadi katanya..Tapi saya tak prnah buat..

  12. hohoooho nak gak cuba lah.. tapi labu nak dapat mana eh? thanks info, i like

  13. Syuxer says:

    emm saya just mampu baca sebagai ilmu pengetahuan..amalkan ia?sudah semestinya tidak coz saya ni lelaki heheheh

  14. Wuaahhh..
    sipz..sipz..
    Mantaph Infox..
    ͼ⎝⋗⍜⋖⎠ͽ

  15. awa says:

    Tegangkn payudara-minum air kanji beras sebelum tido malam,kena selawat 3x.Amalkn selalu.Insyaallah..

  16. boleh di coba ni....
    http://estojaya.blogspot.com/2011/07/kandung.htmlf

  17. pernah buat kaedah letak daun sirih..mmg menjadi jugak

  18. Kak, klo petua nk 'beser' kan sket ade x??hehehehe share ler..

  19. AFNI says:

    pnah bca.. tp xpnh buat.. hehehe

  20. Somoon says:

    Kunjungan pagi selasa. semoga suksess selalu.

  21. mamapp says:

    hihi thanks ye semua sudi baca

  22. waw.. mesti try ni hehe

  23. great article. boleh tuh di coba buat perempuannya. hehee

    Rumah Dijual

  24. Gamer Boy says:

    FREE DOWNLOAD SEDUCE ME AND OTHER SEX GAMES ADULT 18+ FOR PC FULL VERSION LATEST VERSION COMPRESSED 18+ DOWNLOAD FROM HERE-->>>> www.arsofts786.blogspot.com

  25. tak sangka ada juga petua utk mslh ini

  26. Shootout at Wadala (2013) Full Movie Free Download FROM HERE-->>>> www.zoomblogstar.blogspot.com

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Click me

Top Commentor

Make your own

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 160,006 & 160,066 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi slot ad free dari mama pipie :)

About Me

My Photo
Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

Click me