Syafi kena buli

Huhuu.. kesian syafi.. kelakar pn ada..

2 hari lepas kami pergi makan kt tesco selepas waktu kerja.. disebabkan syafi x nak mkn sgt tgh hari tuh, so aku sengaja ajak ayah syafi dtg tesco, mkn yee mee hot plate yg menjadi kegilaan aku n of course syafi.. (ke mana tumpahnye kuah kalau tidak ke nasi kan..) budak tu mkn byk betul.. seronot aku tgk.. aku makan kemudian sebab layan syafi mkn sampai dia kenyang dulu.. ayah pn dh mkn kenyang2..

so, sementara tunggu aku mkn ayah pn bwk syafi main kat playland.. sebelah food court tu jer.. sgt convenient kan.. masa aku tgh cuci tgn aku terdengar suara budak mnangis yg teramat ler kuatnyer.. serta merta aku terus dpt tangkap.. tu suara anak aku tuh.. agaknye dia jatuh kot.. so cepat le aku mencari syafi n ayahnye kat playland..

ayah ngadu kat aku, sambil tunjuk satu budak yg pada aku nampak cam hyper.. "tu.. budak tu tolak syafi" (dgn nada n expression muka yg sgt kronik & x puas ati.. nak gelak pulak tgk ayah camtuh hehe).. rupanya ada sorang budak lelaki tu, dia tgh main2.. pastu tetiba bila dia sampai kat syafi dia terus nak cuba angkat syafi.. pastu dia tolak syafi ke tepi n terkena pd bucu tangga nak naik ke gelongsor.. kesian anak aku.. merah & bengkak kt bahagian belakang bdn dia.. patutlah menangis x hengat.. aku pn terus pujuk ayah dulu.. n ckp dgn syafi.. lebih kurang ginilah pesan aku kat syafi, "syafi, ni baru sikit.. nanti lg mcm2 jenis org syafi akan jmpa dlm idup syafi.. bukan sume org tu baik tau.. so, kena pandai bawa diri ye sayang.." itulah nasihat mama syafi kepada syafi.. semoga anak aku mnjadi anak yg kuat dan tabah.. amiinn..

mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

7 Comments

Words of wisdom

  1. alala cian dia..kena buli ye!
    Syafi strong kan..x mau nanes2 ok shayang.. sure sakit Syafi sampai merah2 badan:(

    Nani pun tak taula kalau Hafiy berkawan dgn budak besar sikit nanti camne..dah la dia jarang jumpa kawan..sure tak sedap perut je kalau dia jauh dari mata! Moga Allah lindungi anak2 kita di mana mereka berada..

    Take care Adda n family

    ReplyDelete
  2. nanti ajak darwish.darwish jadi bodyguard syafi.darwish ni jarang kena buli...takut bebudak lain tgk bdn darwish yg macho tu..nak angkat 18kg toddler?GERENTI tak larat..hehehe

    ReplyDelete
  3. Nani, ini lah cabaran kite kan.. sebab tu kalau nk tinggalkan kat mana2 mmg kecut perut takut jd apa2.. tp last2 tawakal je laa

    Noy, yep.. good idea.. sure darwisy leh jaga syafi real good.. dah le macho, ensem lak tuh

    ReplyDelete
  4. syafi kena strong tau =)
    norly jarang lepaskan zahra main kt playland, takut zahra membuli or kena buli...
    biasanye, norly bwk gi playground dkt umah jek...hehe =P
    tuk keselamatan anak kite gak...
    so, mama syafi kena xtra careful la... takut cedera lak si syafi yg kiut-miut tuh :)

    ReplyDelete
  5. alahai syafi cayang...cian dia...

    ReplyDelete
  6. mamazahra, zahra ada gak bli org ke? hiks.. boleh tahan gak kan.. sebenarnye selalu gak bwk gi playgroung yg kt umah.. tp kekadang je gi tesco nih.. best kt sana sebab sejuk.. tp kena jaga lebih sket ar..

    wah kay, lelaki ke pompuan sama jer, dua-dua kena kuat tau

    nanti afifah camne la ye main kt playground..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post