Friday, November 14, 2008

Petua org2 tua..

Pagi tadi kat opis tetiba jer badan aku sakit2.. rasa cam nak demam.. badan pun rasa cam melayang2 jer.. mmg tak larat.. rasa kalau dpt urut badan nih best gakk.. pastu kakak cleaner tempat aku bg petua nih.. aku yg desperate nih terus buat. alhamdulillah dah berkurangan..

Petua sakit2 badan / buang angin:
memula tuh.. sapukan minyak angin kat tempat yg sakit.. pastu amik duit syiling.. syiling 50sen lagi bagus sebab senang nak pegang n x tajam sgt.. pastu gosokkan syiling tuh kat badan yg sakit.. dah lama2 nanti angin kuar n badan pun rasa sihat sket..

Petua kalau anak selsema n batuk..
2 hari lepas waku mlm.. syafi dah mula batuk2 n berhingus.. teruk jugak sampai tido pun xlena.. gelisah ajer.. semalam lepas balik opis tgk dia ok jer.. hingus tadak, batuk pun hilang.. rupanya lepas mandi, mil aku letakkan minyak nona roguy yg kaler purple tu kat kepala dia, gosok2 kan lah lama2 sket.. pastu buat menda yg sama kat batang hidung dia, dada depan n belakan.. aku yg sibuk cari petua utk hilangkan selsema n batuk budak semalam terus jer buang petua tuh.. abih tuh, syafi dah sihat xyah lah buat.. alhamdulillah lena dia tidur..

Leave a Reply

Words of wisdom

Advertisements

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Si Peramah

Leave footprint here

Counter

since 25/7/08

Sapa dpt hit 339999 sila print screen & email kpd addahus@yahoo.com bagi memenangi topup rm10 dari mama pipie :)

Contributors