Cerita Raye 2: Balik kampung beraya

flash back sket..Kitaorg balik ke muo 28hb.. hari ahad.. saje balik lambat sket sebab nak elak jem.. hailnye memang lumayan.. tak jem langsung.. jalan kosong jer nak tido atas tu pun boleh haha..

Tengok syafitu. kena bedung macam masa baby sebab bangun pagi2 tu dia trus kacau ayah wat kejer.. diam plak tuh..


Lepas mandi, kitaorang tunggu syafi nap baru bertolak..

masa sampai kat hentian r&r seremban, tetiba syahir nak terkucil.. so kitaorg stop sekejap.. tetiba aku ternampak ada ramai orgtgh kerumun ada satu booth johnson&johnson.. aku dah agak mesti nak kasi barang free nih.. terus aku terjah.. aku tanya mamat cina tu, nih barang memang kasi free ker? dia jawab, "yea kak, tapi kena bawak baby sekali, kitaorang nak tengok baby sekali". aku jawab, "ok". terus gi kat kereta, amik syafi n tunjuk kat diorang.. dapat ler satu paper bag, dalam dia ada toiletries set n sampul duit raya johnson&johnson.. bila mamat cina tuh nampak syafi dia terus cakap, "this baby is cute.. this baby is cute.." then, dia panggil ada sorang kawan dia ala ala photographer amik gambar.. dia cakap,"kita beri toiletries set ni satu lagi pada baby, tapi kita nak amik gambar baby ini sedang pegang toiletries set nih".. aku cakap ok. trus diorang amik gambar n kitaorg dapat extra toiletries set. best betul..

kat bawah nih gift tu.. aku terbaca plak dalam the star ttg hal nih.. kalau rajin baca la di http://thestar.com.my/metro/story.asp?file=/2008/10/4/central/2175973&sec=central


kitaorg singgah melaka dulu rumah pak su kitaorg kat taman cheng.. lepas tu baru bertolak balik ke muo.. tengok le gambar syafi sedang beraksi di melaka.. gembira betul dia pergi jalan2 nih..


mamapp

Masa mengajar kita tentang segalanya.. Masa mematangkan kita seiring dengan usia..

2 Comments

Words of wisdom

  1. banyak ke duit raya dalam sampul tu adak?

    ReplyDelete
  2. sampul kosong je ita.. untung giler kalau dpt duit raye sekali hehe..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post